Eshop οδηγός επιτυχίας

Οδηγός για ένα επιτυχημένο eshop

Εισαγωγή.

Στην Ελλάδα μετά την αυξημένη ζήτηση λόγω της πανδημίας υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 15000 eshop σε όλους τους τομείς της αγοράς. Όμως μόνο ένα μικρό μέρος από αυτά τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πραγματικά κερδοφόρα για τους ιδιοκτήτες τους.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να σας εξηγήσουμε με απλά λόγια και χωρίς τεχνικούς όρους τι πρέπει να κάνετε έτσι ώστε να δημιουργήσετε το δικό σας επιτυχημένο eshop. Ένα eshop που σύντομα θα σας φέρει κέρδη.


Προετοιμασία

Η πρώτη σας ενέργεια είναι να κάνετε έρευνα στον ανταγωνισμό σας, να δείτε δηλαδή άλλα eshop που πουλάνε ανάλογα προϊόντα με τα δικά σας. Μην συμπεριλάβετε στον έλεγχο τα marketplaces όπως το Skroutz, best prize κ.α. ή άλλα μεγάλα υπερκαταστήματα που έχουν πληθώρα διαφορετικών προϊόντων. Επιλέξτε και κάντε έρευνα σε eshop που εμπορεύονται τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα με εσάς.  Από αυτή την έρευνα καλό είναι να βγάλετε τα παρακάτω συμπεράσματα

      1. Πόσο ανταγωνιστικά είναι τα προϊόντα σας και ποια είναι τα πλεονεκτήματα τους απέναντι στα άλλα eshop που ήδη λειτουργούν? Τα κύρια θετικά στοιχεία που μπορεί να έχουν τα προϊόντα σας είναι τα παρακάτω:
        • Καλύτερη τιμή από το μέσο όρο των άλλων καταστημάτων.
        • Άμεση διαθεσιμότητα των προϊόντων.
        • Προϊόντα κορυφαίας ποιότητας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
        • Μοναδικά προϊόντα που δεν υπάρχουν σε πολλά eshop.
      2. Ποιες είναι οι τεχνικές αύξησης των πωλήσεων που εφαρμόζει ο ανταγωνισμός σας και αν είστε ικανοί να λειτουργήσετε ανάλογα. Κάποιες από αυτές τις τεχνικές είναι οι παρακάτω:
        • Εκπτώσεις κατά περιόδους ή συνεχώς.
        • Επιπλέον εκπτώσεις για διακεκριμένους πελάτες. Π.χ. Κάντε εγγραφή στο newsletter μας και κερδίστε 10% έκπτωση στην επόμενη αγορά σας.
        • Άμεση υποστήριξη μέσα από τηλέφωνο και chatbot (π.χ. facebook messenger)
        • Άριστη πληροφόρηση για το προϊόν μέσα από αναλυτικά κείμενα, καθαρές ποιοτικές φωτογραφίες για eshop, πίνακες με τεχνικά, μεγεθολόγια, οδηγίες χρήσης κ.α.
        • Δωρεάν μεταφορικά πάνω από κάποιο ποσό ή ακόμη και σε όλες τις παραγγελίες. Η τεχνική αυτή εφαρμόζετε κυρίως σε eshop που εμπορεύονται προϊόντα με κόστος πάνω από τον μέσο όρο.
        • Δωρεάν αντικαταβολή. Την εφαρμόζουν eshop που έτσι και αλλιώς κάνουν τις περισσότερες πωλήσεις μέσα από την αντικαταβολή, συνήθως το κόστος είναι ενσωματωμένο στα μεταφορικά ή στην τιμή του προϊόντος.

Οργάνωση

    1. Κατηγοριοποιήστε τα προϊόντα σας, ταξινομήστε δηλαδή τις κύριες και τις δευτερεύουσες κατηγορίες. Μην κάνετε πολύ μεγάλη ανάλυση σε μεγάλο βάθος. Ενδεχομένως να δημιουργήσετε και μία δεύτερη ελεύθερη κατηγοριοποίηση για λόγους SEO. Την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας θα την συζητήσετε με τον web developer και με τον SEO specialist
    2. Οργανώστε τις πληροφορίες των προϊόντων σας. Για κάθε προϊόν θα χρειαστείτε:
      • Καλές φωτογραφίες ειδικές για eshop. Οι κύριες φωτογραφίες των προϊόντων -τις πιο πολλές φορές- καλό είναι να είναι σε λευκό φόντο, σε δευτερεύουσες φωτογραφίες μπορεί αν χρησιμοποιηθεί και κανονικό φόντο. Φωτογραφίες μπορούν να ληφθούν από τους προμηθευτές σας μετά από συνεννόηση. Αν αυτό δεν είναι εφικτό τότε καλό είναι να αγοράσετε και κάποιο φωτογραφικό εξοπλισμό. Η καλύτερη λύση βέβαια είναι να συνεργαστείτε με κάποιο επαγγελματία φωτογράφο.
      • Κείμενα, πληροφορίες του προϊόντος. Όσο περισσότερα και
      • Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων όπως χρώμα μέγεθος κ.α.
      • Τιμές, εκπτώσεις, διαφοροποιήσεις τιμών σε παραλλαγές
      • Γενικές πληροφορίες